OECD:n Pension Outlook -julkaisu valottaa rahastoitujen eläkejärjestelmien nykytilaa

OECD julkaisi 5.12.2016 päivitetyn version kahden vuoden välein ilmestyvästä Pensions Outlook -vertailusta. Julkaisussa tarkastellaan erityisesti rahastoituja eläkejärjestelmiä OECD-maissa.

Eläkevarallisuuden ja järjestelmien rahoituksen lisäksi tämänvuotisessa julkaisussa on paneuduttu myös eläkesäästämisen verotuksellisiin kannusteisiin, taloudellisen tietämyksen lisäämisen keinoihin sekä julkisen ja yksityisen puolen eläkejärjestelmien vertailuun. Julkaisu on saatavilla OECD:n Pensions Outlook -sivuilta.