Timo Toropainen, Eläkesäätiöyhdistys - ESY ry
Päähänpistoja

9.2.2017 — Timo Toropainen, Eläkesäätiöyhdistys - ESY ry

On vaaleja ja vaaleja

Tuli kutsu vieraaksi SDP:n puoluekokoukseen Lahteen.

Menin tietysti.

On onni, että saa käydä eri puolueiden kokouksissa.

***

Lahdessa ehti jututtaa melkoisen määrän uusia ja vanhoja tuttuja, mm. Antti Lindtmanin isän Jokke Lindtmanin, joka työskenteli Varusmiesliiton pääsihteerinä 1988, kun itse toimin liiton puheenjohtajana.

***

Kuuntelin kaikki puolueen johtotehtäviin pyrkineiden ehdokkaiden omat esittelypuheet ja omalla tavallaan vielä kiinnostavammat kannatuspuheenvuorot.

Puoluekokous teki päteviä ja hyviä henkilövalintoja. Samoilla sanoilla voi kuvata heitäkin, jotka eivät tulleet valituiksi.

***

Oppositiossa nyt vaikuttava SDP näyttää olevan hyvässä iskussa, mutta sallittakoon täältä kutsuvieraskatsomosta pari varoituksen sanaa.

Aika moni demari uskoo tai julistaa, että valtakunnanpolitiikassakin kaikki muuttuu, kunhan SDP voittaa huhtikuun kuntavaalit ja nousee maan suurimmaksi puolueeksi.

Ei se niin mene.

Toimittaja-ajoiltanikin joudun tunnustamaan, että kuntavaalien jälkeen muistin puolueiden suuruusjärjestyksen vain muutaman päivän ajan. Eduskuntavaalien tulos sen sijaan jäi mieleen vähintään neljäksi vuodeksi, koska tulos vaikutti hallituspohjaan ja hallituksen politiikan sisältöön.

Tällä yritän vaan sanoa, että yhdenkään suuren puolueen ei kannata ylpistyä tai masentua, tulipa sijoitukseksi kuntavaaleissa ykkönen, kakkonen, kolmonen tai nelonen.

***

Tuli kutsu vieraaksi Perussuomalaisten puoluekokoukseen Jyväskylässä kesäkuun toisena viikonloppuna.

Menen tietysti.

Päähänpistoja

21.12.2023
Kumarrus