Tiedotus

Yhdistys tiedottaa jäsenlaitoksilleen ajankohtaisista asioista kotisivuilla, sähköpostitse, yleiskirjeillä, ESY-tieto-lehdessä, yhdistyksen koulutustilaisuuksissa sekä tekee esitysmateriaaleja ja esitteitä näiden käyttöön. Eläkesäätiön käsikirjassa käsitellään laajasti eläkesäätiön perustamista, hallintoa ja käytännön toimintaa esimerkein ja mallein. Eläkekassan käsikirja sisältää keskeisen eläkekassojen toimintaa säätelevän lainsäädännön.

ESY-tieto

Ajankohtaisista eläkesäätiöasioista kertova ESY-tieto-lehti ilmestyy kaksi kertaa vuodessa, tammikuussa ja elokuussa.

Selaa ESY tieto-lehden arkistoa

Yleiskirjeet

Yhdistys tiedottaa jäseniään ajankohtaisista eläkesäätiön ja eläkekassan toimintaan liittyvistä asioista yleiskirjeillä. Tarkempia tietoja yleiskirjeiden sisällöstä saat jäsensivuiltamme.

Eläkesäätiön ja eläkekassan käsikirja

Eläkesäätiön ja eläkekassan käsikirjassa käsitellään laajasti eläkesäätiön perustamista, hallintoa ja käytännön toimintaa esimerkein ja mallein. Käsikirja sisältää keskeisen toimintaa säätelevän lainsäädännön.

Eläkesäätiön ja eläkekassan käsikirjaa päivitetään Internetissä lainsäädännön, viranomaismääräysten sekä ohjeiden muuttuessa. Käsikirjasta löytyvät ajankohtaiset lainsäädännössä tapahtuneet muutokset, keskeiset lait ja asetukset päivitettyinä sekä eläkesäätiön ja eläkekassan hallintoa ja käytännön toimintaa kuvaavat luvut.

Käsikirjan käyttäminen on jäsenille maksutonta. Muut kuin jäsenet saavat yhden vuoden ajaksi käyttöoikeuden käsikirjaan 200 euron maksua vastaan 1-3 henkilölle.

Lisätietoja eläkesäätiön ja eläkekassan päivityksistä ja tunnuksista saa yhdistyksen toimistosta.

Perustaisimmeko Eläkesäätiön?

Miksi? - eläkevakuutusyhtiöhän hoitaa jo eläkkeemme!

Paras tapa suorittaa vertailu, miten eläkesäätiöt ovat menestyneet eläkevakuutusyhtiöihin verrattuna, on tehdä se taloudellisten faktojen pohjalta. Lisätietoja asiasta saat Eläkesäätiöyhdistyksestä.

Maksuperusteinen lisäeläketurva oman eläkesäätiön kautta

Työnantajalla on mahdollisuus hoitaa johdon ja henkilöstön lisäeläkevakuuttaminen omassa eläkesäätiössä. Järjestämällä maksuperusteinen lisäeläketurva eläkesäätiössä voidaan lisäeläketurva rakentaa omien tarpeiden mukaiseksi. Lisäksi omassa eläkesäätiössä liikekulut ovat vain osa vastaavan eläkevakuutuksen liikekuluista.

Lataa sivun alaosasta maksuperusteisen lisäeläketurvan esite PDF-muodossa

Artikkeliin liitetyt tiedostot: